نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: دانلود خلاصه کتاب استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر

  1. #1
    Administrator
    تاریخ عضویت
    Mar 2014
    نوشته ها
    185

    Lightbulb دانلود خلاصه کتاب استراتژي رقابتي تكنيك هاي تحليل صنعت و رقبا مايكل پورتر

    در حال حاضر شرايط فعلي اقتصاد جهاني به گونه اي است كه اغلب كشورها به دنبال دستيابي به جايگاهي رقابتي
    در سطح بين المللي هستند. به طور سنتي رقابت يك عنصر ايستا و موفقيت و يا شكست در آن به عنوان توليد وابسته
    است. ليكن در دنياي امروزي و مدرن، رقابت يك عامل پويا است و تكنولوژي هاي نوين محصولات جديد،
    مرزبندي هاي جديد بازار، فرآيندهاي توليدي جديد و مفاهيم جديد مديريتي منجر به شكل گيري، تغيير و يا حتي از بين
    بردن مزيت رقابت صنعتي ملي م يشود.
    تجربيات كشورهايي همچون چين و ژاپن نشان م يدهد تنها دليل موفق شدن اين كشورها، توانايي آن ها در پيشي
    گرفتن از مفهوم مزيت نسبي ايستا است. كشورهاي فوق از طريق نوآوري هاي علمي و تكنولوژيكي، بزرگ كردن
    مقياس توليد و توسعه تجارت خارجي توانستند بر محدوديت هاي موجود در منابع خود غلبه نمايند. اين كشورها به اين
    درك نائل گرديدند كه مزيت نسبي مي تواند از طريق افزايش مهار تها، سرمايه و نيروي كار ايجاد شود و با اصلاح
    ساختار مي توان محيطي را ايجاد كرد كه به سوي توسعه اقتصادي پيش رود. در اين زمينه بايد توجه داشت كه نم يتوان
    به داشتن تنها يك مزيت رقابتي همانند نيروي كار ارزان اكتفا كرد، چرا كه اين مزيت با حضور كشوري كه داراي
    نيروي كار ارزان تر است از بين خواهد رفت و بنابراين بايد به دنبال وضعيت بادوام و باثبات در مزيت رقابتي بود.
    امروزه استراتژي رقابتي و شاخه هاي محوري آن در مورد تحليل صنعت، تحليل رقبا و تعيين موقعيت استراتژيك به
    عنوان بخشي پذيرفته شده از فعاليت مديريتي محسوب مي شوند.
    استراتژي رقابتي ارائه دهنده چارچوبي غني براي شناسايي عوامل زيربنايي رقابت در صنايع بوده است. اين عوامل
    زير بنايي در پنج گروه قرار مي گيرند. چارچوب مذكور تفاوت هاي عمده موجود در بين صنايع و چگونگي تكامل آن ها را
    نشان مي دهد و همينطور به شركت ها كمك مي كند تا به موفقيتي منحصر به فرد دست يابند. استراتژي رقابتي،
    ابزارهايي را براي شناخت توان و ميزان ناهمگني صنايع و شرك تها به دست مي دهد.
    هر شركتي كه در يك صنعت رقابت مي كند داراي استراتژي رقابتي خواه آشكار يا ضمني است. اهميت خاصي كه
    امروزه شركت هاي مختلف در آمريكا و ديگر كشورها براي تدوين استراتژي قائل هستند، مبين اين عقيده است كه در
    فرآيند آگاهانه تدوين استراتژي فوايد ارزشمندي نهفته است. از جمله فوايد اين است كه انتخاب استراتژي( اگر نتواند
    فعاليت هاي بخ شهاي اجرايي را تضمين كند) حداقل به مديران شركت اين اطمينان را م يدهد كه سياس تهاي اين
    بخش ها داراي هماهنگي بوده و در راستاي اهداف معيني باشند.
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •